Očekivani rast online poslovanja uticaće na porast konkurencije jer će svi želeti da uzmu deo kolača. To je dobra vest za potrošače jer će veća konkurencija uticati na obaranje cena i generalno bolje korisničko iskustvo. Globalni trendovi se neće menjati, a imaće ogromne posledice na sve učesnike na tržištu. Digitalni marketing će igrati vrlo važnu ulogu u narednom periodu kako bi se na pravi način kreirali planovi za uspešno poslovanje u okruženju jake konkurencije.
U budućnosti se očekuje i rast transakcija putem mobilnih telefona koji trenutno predstavljaju polovinu saobraćaja na internetu. I pored sve većeg udela telefona kao platforme za surfovanje, to se još uvek nije prenelo i na kupovine. Potrošači i dalje više vole da sede za kompjuterom dok kupuju. Očekuje se da se razvojem telefona i povećanjem sigurnost transakcija i ovaj način kupovine poveća.
Ono što svakako predstavlja e-commerce budućnost je personalizacija korisničkog iskustva. Praćenje online ponašanja korisnika i njihovih transakcija omogućava kreiranje jedinstvenih ponuda koje će promeniti način poslovanja u budućnosti. Već sada nas Facebook i Google bombarduju oglasima za koje smatra da će nam biti interesantni, a to je samo početak. Pitanje privatnosti je nešto o čemu se sa razlogom priča, ali već odavno smo se pomirili sa tim da je moguće biti u potpunosti anoniman jedino ako se odreknemo modernog života i preselimo se u šumu.